Šie mokslo metai – iššūkių metai mokytojams, mokiniams tėvams: mokomės pagal atnaujintas bendrojo ugdymo programas, ruošiamės įtraukiajam ugdymui, dalyvaujame TŪM programoje.

Raimundo Samulevičiaus progimnazijos mokytojai dalinosi patirtimi, džiaugėsi sėkmėmis, dalinosi problemomis, kurios kilo šiais mokslo metais, dirbant su atnaujintomis programomis, su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, bendradarbiaujant  ir organizuojant STEAM ugdymą.

Kiekvienos metodinės grupės atstovai, prieš tai padirbėję savo metodinėse grupėse pristatė savo patirtį šiose srityse. Beveik visų metodinių grupių atstovai apgailestavo, kad trūksta vadovėlių, kad jie nėra labai kokybiški. Džiaugėsi, kad savivaldybė ir mokykla rado galimybių išpirkti EDUCA, Vedlio skaitmenines programas.

 Gamtos mokslų mokytojai džiaugėsi, kad pasiteisino STEAM mokymas, kad projektinėje veikloje sėkmingai integruojami skirtingi mokomieji dalykai.

Lietuvių kalbos mokytojos kalbėjo apie tai, kad labai pasiteisino 30 proc. pamokų, skirtų darbui mokytojo nuožiūra, kad mokytojos tas pamokas išnaudoja labai sėkmingai, tačiau sakė, kad susiduria su tokiais iššūkiais kaip per didelės klasės, per plati teminė programa, sunku vertinti kompetencijas.

Užsienio kalbų mokytojai siūlė didesnį dėmesį skirti dalykinei integracijai. Matematikos mokytojos kaip didžiausią problemą iškėlė tai, kad dar vis nėra vadovėlių, tačiau pasidžiaugė tuo, kad pagaliau suprato, kad vadovėlis nėra vienintelė nepakeičiama mokymo priemonė ir, kad pasitelkusios savo žinias ir kūrybiškumą, galėtų pačios išleisti vadovėlį.

                      Visuomeninio ugdymo mokytojos džiaugėsi, kad dirbti pagal atnaujintas programas sekasi gerai, bet didžiulis iššūkis – geografijos  programų šuolis.

Pradinio ugdymo mokytojos, dirbančios pirmose ir trečiose klasėse sakė, kad didelių iššūkių nepatyrė, vertinimas, sėkmės kriterijai, mokymosi aplinkos aptarti su mokiniais ir mokinių tėvais. Mokymasis vyksta bendradarbiaujant. Kalbėjo apie įtraukųjį ugdymą, kad labai svarbu kuo anksčiau pastebėti kiekvieno vaiko unikalumą. Apie įtraukųjį ugdymą kalbėjo ir spec. pedagogė Gitana Mockuvienė.

Progimnazijos direktorius Artūras Jagelavičius apibendrino pasisakiusiųjų mintis ir palinkėjo sėkmės.


STEAM mokymai

STEAM ugdyme labai svarbu tarpdalykinė integracija, patyriminis ugdymas, susijęs
su atradimais, eksperimentais, tyrinėjimais.
Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijoje 40 ak./val/ mokymų ciklą „STEAM taikymas priešmokykliniame, pradiniame ir pagrindiniame ugdyme“ – veda Snieguolė Bagočienė. Ji turi 12 metų patirtį dirbant
informatikos mokytoja eksperte (Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos), yra MRU Verslo
vadybos magistrė, VGTU Mechatroninių sistemų magistrė ir VU Informatikos inžinerijos
doktorantė. Lektorė jau 10 m. dirba NKKM kompiuterių mokyklos ir NKKM mokymų
agentūros lektore bei FabLab/ STEAM veiklų koordinatore.
Lektorė sukaupta patirtimi dalinosi su Raimundo Samulevičiaus, „Neries“ pagrindinės
mokyklos, Justino Vareikio progimnazijos, „Lietavos“ pagrindinės mokyklos, „Panerio“
pradinės mokyklos, bei Jonavos pradinės mokyklos mokytojais.
Kaip kūrybiškai susieti matematiką, inžinieriją, technologijas ir menus? Kaip
integruoti STEAM nuo pirmų mokymosi metų, pateikiant ugdymo turinį per praktinį
pažinimą? Kaip skatinti mokinių kūrybiškumą, susipažįstant su tiksliųjų mokslų pasauliu?
Gavome daug naudingų patarimų ir atsakymų į šiuos klausimus. Seminarų ciklas tęsis iki
gruodžio 27d.


„Tūkstanmečio mokyklų” programos įgyvendinimas progimnazijoje

Vienas iš “Tūkstantmečio mokyklų” programos tikslų: ugdyti mokinių, mokytojų
kūrybiškumo kompetencijas. Progimnazijos bendruomenė įsipareigojo atnaujinti laisvalaikio
ir lauko erdves.
Prasidėjus naujiems mokslo metams mokyklos kiemelyje buvo įrengta lauko
mokymosi erdvė. Šioje naujai įrengtoje erdvėje vyksta integruotos pamokos, kita integruota
veikla.
Ateityje numatyta šioje erdvėje organizuoti įvairius susitikimus, diskusijas,
projektinės veiklos pristatymus.

STEAM ugdyme labai svarbu tarpdalykinė integracija, patyriminis ugdymas, susijęs
su atradimais, eksperimentais, tyrinėjimais.
Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijoje seminarų ciklą „STEAM –
tarpdalykinė integracija“ veda Snieguolė Bagočienė. Ji turi 12 metų patirtį dirbant
informatikos mokytoja eksperte (Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos), yra MRU Verslo
vadybos magistrė, VGTU Mechatroninių sistemų magistrė ir VU Informatikos inžinerijos
doktorantė. Lektorė jau 10 m. dirba NKKM kompiuterių mokyklos ir NKKM mokymų
agentūros lektore bei FabLab/ STEAM veiklų koordinatore.
Lektorė sukaupta patirtimi dalinosi su Raimundo Samulevičiaus, „Neries“ pagrindinės
mokyklos, Justino Vareikio progimnazijos, „Lietavos“ pagrindinės mokyklos, „Panerio“
pradinės mokyklos, bei Jonavos pradinės mokyklos mokytojais.
Kaip kūrybiškai susieti matematiką, inžinieriją, technologijas ir menus? Kaip
integruoti STEAM nuo pirmų mokymosi metų, pateikiant ugdymo turinį per praktinį
pažinimą? Kaip skatinti mokinių kūrybiškumą, susipažįstant su tiksliųjų mokslų pasauliu?
Gavome daug naudingų patarimų ir atsakymų į šiuos klausimus. Seminarų ciklas tęsis iki
gruodžio 27d.


Projekto Nr. 10-011-P-0001

Projekto trukmė 2023 m. gegužės 11 d. – 2025 m. birželio 30 d.

Projekto vertė 113 376 623,67 Eur

Finansavimo suma 112 705 422,13 Eur

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto tikslas – sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti Lietuvos savivaldybėse. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 22 Lietuvos savivaldybėse ir 93 mokyklose (TŪM programos I srautas).

Projekto veiklos:

1)  mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2)  infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3)  mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4)  konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5)  projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

Siekiami rezultatai

  1. Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  2. Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  3. Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
  4. Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
  5. Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.

Apie projektą