Įtraukusis ugdymas ir lyderystė veikiant

Šie mokslo metai – iššūkių metai mokytojams, mokiniams tėvams: mokomės pagal atnaujintas bendrojo ugdymo programas, ruošiamės įtraukiajam ugdymui, dalyvaujame TŪM programoje.

Raimundo Samulevičiaus progimnazijos mokytojai dalinosi patirtimi, džiaugėsi sėkmėmis, dalinosi problemomis, kurios kilo šiais mokslo metais, dirbant su atnaujintomis programomis, su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, bendradarbiaujant  ir organizuojant STEAM ugdymą.

Kiekvienos metodinės grupės atstovai, prieš tai padirbėję savo metodinėse grupėse pristatė savo patirtį šiose srityse. Beveik visų metodinių grupių atstovai apgailestavo, kad trūksta vadovėlių, kad jie nėra labai kokybiški. Džiaugėsi, kad savivaldybė ir mokykla rado galimybių išpirkti EDUCA, Vedlio skaitmenines programas.

 Gamtos mokslų mokytojai džiaugėsi, kad pasiteisino STEAM mokymas, kad projektinėje veikloje sėkmingai integruojami skirtingi mokomieji dalykai.

Lietuvių kalbos mokytojos kalbėjo apie tai, kad labai pasiteisino 30 proc. pamokų, skirtų darbui mokytojo nuožiūra, kad mokytojos tas pamokas išnaudoja labai sėkmingai, tačiau sakė, kad susiduria su tokiais iššūkiais kaip per didelės klasės, per plati teminė programa, sunku vertinti kompetencijas.

Užsienio kalbų mokytojai siūlė didesnį dėmesį skirti dalykinei integracijai. Matematikos mokytojos kaip didžiausią problemą iškėlė tai, kad dar vis nėra vadovėlių, tačiau pasidžiaugė tuo, kad pagaliau suprato, kad vadovėlis nėra vienintelė nepakeičiama mokymo priemonė ir, kad pasitelkusios savo žinias ir kūrybiškumą, galėtų pačios išleisti vadovėlį.

                      Visuomeninio ugdymo mokytojos džiaugėsi, kad dirbti pagal atnaujintas programas sekasi gerai, bet didžiulis iššūkis – geografijos  programų šuolis.

Pradinio ugdymo mokytojos, dirbančios pirmose ir trečiose klasėse sakė, kad didelių iššūkių nepatyrė, vertinimas, sėkmės kriterijai, mokymosi aplinkos aptarti su mokiniais ir mokinių tėvais. Mokymasis vyksta bendradarbiaujant. Kalbėjo apie įtraukųjį ugdymą, kad labai svarbu kuo anksčiau pastebėti kiekvieno vaiko unikalumą. Apie įtraukųjį ugdymą kalbėjo ir spec. pedagogė Gitana Mockuvienė.

Progimnazijos direktorius Artūras Jagelavičius apibendrino pasisakiusiųjų mintis ir palinkėjo sėkmės.