Erasmus+ KA1 kursai: Kaip skatinti pozityvų mokinių elgesį

Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, Erasmus+  KA1 projekto „Kokybiškas socialinis emocinis ugdymas(is)“ koordinatorė Rita Masiliūnienė ir pradinio ugdymo mokytoja Lina Korsakienė balandžio 17–22 dienomis dalyvavo mokymuose „Socialinių-emocinių poreikių ir pozityvaus elgesio užtikrinimas įvairių mokinių klasėje“, kurie vyko Belgijoje, Gento mieste. Tarptautiniuose mokymuose dalyvavo mokytojai iš Italijos, Ispanijos, Rumunijos, Čekijos, Vokietijos ir Lietuvos.

                      Šiuose kursuose susipažinome su Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijos sistema (angl. – „Positive Behavioral Interventions and Supports“ (PBIS) – įrodymais pagrįsta trijų pakopų sistema, skirta ugdymo įstaigos sistemos pokyčiams, turintiems įtakos mokinių pasiekimams.

                      Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijos sistemos tikslas – susipažinti su pozityvia klasės valdymo sistema, ugdyti socialines-emocines ir pozityvaus elgesio kompetencijas,  padedančias mokiniams prisitaikyti klasėje, skatinančias jų įsitraukimą į ugdymo procesą bei  gerinančias mokinių akademinius pasiekimus.

                      Kursuose buvo pristatomos ne tik teorinės žinios apie mokinių pozityvaus elgesio palaikymą, aptariami mokinių poreikiai ir siekiai, bet ir pateikti praktiniai pasiūlymai, kaip pozityviai bendrauti ir konstruktyviai bendradarbiaujant spręsti įvairias situacijas, kylančias mokytojams komunikuojant su mokiniais. Išbandėme kiekvienam mokytojui praktiškus, kasdieniame darbe ir asmeniniame gyvenime plačiai pritaikomus įrankius, padėsiančius ugdyti kitus ir, žinoma, augti pačiam. Buvo įdomu su kolegomis aptarti, su kokiais sunkumais dažniausiai jie susiduria ir kaip juos įveikti, teigiamai išsakant savo siekius bei poreikius.

                      Džiaugiamės turėdamos galimybę tobulėti remiantis tarptautine patirtimi, praplėsti kultūrinį akiratį.

             Lina Korsakienė