Lyderystė – tai gebėjimas padėti mokytis kitiems, mokytis iš kitų ir paveikti kitų mokymąsi

Mokykla yra pagrindinė švietimo sistemos ir visuomenės pokyčių ašis, todėl veiksminga lyderystė mokyklose reikalinga kaip niekada anksčiau. Mokyklos vadovas, mokytojai, tėvai ir mokiniai yra pagrindiniai ugdymo proceso dalyviai. Mokytojai lyderiauja klasėje ir už jos ribų, jie susitapatina su mokytojų bendruomene ir prisideda prie jos veiklos, skatina kitus imtis geresnės mokymo ir mokymosi praktikos.

Mokytojų lyderystė – tai priemonė, kuria siekiama mokymo ir mokymosi kokybės mokyklose. Mokytojų lyderystės svarbiausias uždavinys – gerinti mokymąsi. Mokytojų lyderystė tai nėra formalus vaidmuo ar užimamos formalios pareigos, tai tam tikra tarpininkavimo forma, kai mokytojams suteikiama galia vykdyti veiklą, kuri daro tiesioginę įtaką mokymo ir mokymosi kokybei.

Raimundo Samulevičiaus progimnazijos pedagogai dalyvavo Švietimo lyderystės konsultantės Rūtos Gudmonaitės seminare apie mokytojų lyderystę, jų gebėjimą siekti geresnės mokymosi pažangos, kūrybiškumą, atkaklumą, gebėjimą dirbti komandoje.

Daug buvo kalbama apie trišalius (mokytojas, mokinys, tėvas) pokalbius. Lektorė akcentavo, kad šių pokalbių svarbiausias tikslas – vienodas visų šalių požiūris į mokinio pažangos gerinimą. Iš trišalio pokalbio dalyviai turėtų išeiti žinantys, ką daryti ir kaip motyvuoti. Šiuose pokalbiuose labai svarbus mokytojo lyderio vaidmuo: jis turi būti moderatorius, laiko vadybininkas. Mokytojo vaidmuo: apibendrinti pokalbį, skatinti siekti aukštesnių tikslų.

Seminaro metu gauta informacija ir praktiniai patarimai tikrai padės siekti geresnės mokymosi praktikos.